Obsługa księgowa

  • opracowanie planu finansowego wspólnoty (budżetu), analiza realizacji założeń planu finansowego w trakcie roku budżetowego (monitorowanie kosztów),
  • oszacowanie przewidywanych kosztów związanych z utrzymaniem nieruchomości,
  • oszacowanie przewidywanych kosztów związanych z planowanymi remontami,
  • obliczenie zaliczek właścicieli na pokrycie planowanych kosztów z uwzględnieniem innych źródeł finansowania (pożytki i kredyty),
  • prowadzenie ewidencji księgowej i pozaksięgowej,
  • opracowywanie sprawozdania finansowego wspólnoty mieszkaniowej ma koniec roku obrachunkowego,
  • opracowanie sprawozdania finansowego dla funduszu remontowego,
  • rozliczenie wyniku finansowego wspólnoty mieszkaniowej,
  • rozliczanie zaliczek na media i usługi świadczone na rzecz właścicieli,
  • rozliczanie funduszy pomocniczych,
  • prowadzenie rozrachunków publiczno – prawnych,
  • doręczanie wezwań płatniczych dłużnikom wspólnoty,
  • archiwizowanie księgowych dokumentów źródłowych,
  • prowadzenie rozliczeń z dostawcami mediów,
  • prowadzenie ewidencji kosztów zarządu nieruchomością wspólną,
  • pełna obsługa finansowa nieruchomości, pobieranie opłat od najemców, kontrola należności, rozliczenie dokonywanych wpłat,
  • kalkulacja wpłat wnoszonych przez mieszkańców i użytkowników, zaliczek na pokrycie kosztów utrzymania części wspólnej, w tym funduszu remontowego i eksploatacyjnego,